دیدار اعضای شورای عالی مركز طراحی الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت با رهبر انقلاب

اَین عمار!!!درجستجوی عمار...

عاشقان شهادت،فداییان ولایت

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ اَین عمار!!!درجستجوی عمار... خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

 رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار، طراحی الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت را كاری بسیار بزرگ، فاخر، بلندمدت و عمیق خواندند و تأكید كردند: لازمه تحقق الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت و رسوخ آن در میان نخبگان، گفتمان سازی آن در جامعه است.
حضرت آیت‌الله خامنه ای افزودند: طراحی الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت در واقع ارائه محصول انقلاب اسلامی و طراحی یك تمدن جدید و پیشرفته در همه عرصه ها بر مبنای تفكر و اندیشه اسلام است، بنابراین افق كار باید بلندمدت و همراه با افزایش عمق، دیده شود.
ایشان با اشاره به تحت تأثیر بودن دنیای امروز از الگوی تمدن و پیشرفت غرب و تسلط تمدن غربی بر همه عرصه های زندگی، خاطرنشان كردند: در چنین شرایطی طراحی الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت نیازمند جرأت، شجاعت و انگیزه بسیار قوی است.
رهبر انقلاب اسلامی فكر و اندیشه را روح اصلی این حركت دانستند و با اشاره به قابل اصلاح بودن هرگونه نقص یا اشكال احتمالی در این فرآیند بلندمدت، افزودند: در این حركت باید ضمن پرهیز از هرگونه شتاب زدگی، از تجربه های جدید و استعدادهای جوان نیز استفاده شود تا موتور حركت، هیچگاه خاموش نشود.
حضرت آیت‌الله خامنه ای با اشاره به حضور دانشمندان جوان و پرانگیزه و با نشاط كشور در مراكز علمی پیشرفته همچون فناوریهای نانو و هسته ای و همچنین مراكز صنایع دفاعی، تأكید كردند: باید به جوانها اعتماد كرد زیرا جوان و انگیزه و نشاط او تمام نشدنی است.
رهبر انقلاب، مبانی اسلامی را اساس كار در طراحی الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت دانستند و خاطرنشان كردند: در تمام مراحل طراحی این الگو باید مبانی اسلامی بصورت جامع و دقیق مد نظر قرار گیرد و در این خصوص هیچ ملاحظه و رودربایستی هم نشود.
ایشان استفاده از ظرفیت حوزه های علمیه را در این موضوع ضروری و لازم برشمردند و افزودند: باید در طراحی الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت، بر چهار عرصه فكر، علم، معنویت و زندگی تكیه شود كه در این میان موضوع «فكر» بنیانی تر از بقیه عرصه ها است.
رهبر انقلاب اسلامی، تمدن غربی و مراحل شكل گیری، اوج و نهایتا آشكار شدن نشانه های انحطاط آن در زمان كنونی را نمونه ی عینی بمنظور بررسی اشكالات و نقایص یك تمدن، دانستند و خاطرنشان كردند: تمدن غربی بر پایه تفكر اومانیسم و نگاه به قدرت سیاسی و سپس نگاه سرمایه محور، شكل گرفته است و بعد از دوران اوج خود، اكنون نشانه های تباهی و انحطاط آن نمایان شده كه مهمترین آن، انحطاط جنسی و رواج بی بندوباریهای اخلاقی و جنسی است.
حضرت آیت‌الله خامنه ای یكی دیگر از اشكالات اساسی تمدن غرب را، تعداد بسیار بالای جنگ های ویران كننده در اروپا، در چند قرن اخیر برشمردند و تأكید كردند: بروز اشكالات و انحطاط ها در تمدن غرب، به دلیل نبود معنویت بوده است.
ایشان شرط اصلی ساختن یك تمدن پیشرفته و دارای كمترین اشكالات را، معنویت متكی بر دین اسلام دانستند و افزودند: معنویت دینی زمینه ساز شناخت استعدادها و بهره گیری مناسب از آنها و پیشرفت مطلوب در همه ابعاد و با كمترین آسیب خواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامی با تأكید بر اینكه انجام این كار بلندمدت و بسیار مهم و دقیق، نیازمند روحیه جهادی و اخلاص است، خاطرنشان كردند: گفتمان سازی شرط اصلی تحقق الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت است.
حضرت آیت‌الله خامنه ای، رسوخ این الگو در فكر و جان نخبگان و سپس جوانان و آحاد مردم را منوط به گفتمان سازی دانستند و افزودند: باید از طریق گفتمان سازی و بهره گیری از دیدگاههای نخبگان و صاحب نظران، و با صبر و حوصله، الگویی فاخر، مستحكم و ارزشمند تدوین شود.
در ابتدای این نشست آقای دكتر صادق واعظ زاده رئیس مركز الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت در سخنانی با اشاره به روند شكل گیری مركز الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت و 28 اندیشكده مرتبط با آن، به اقدامات صورت گرفته براساس وظایف مصوب این مركز پرداخت.
دكتر واعظ زاده تعیین خطوط و زمینه های پژوهشی مورد نیاز الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت، ایجاد هماهنگی میان حلقه ها و كانون های تفكر و طراحی الگو در كشور، برگزاری نشست ها و كارگاه های علمی و دوره های تخصصی، برقراری ارتباط با شخصیت ها و مجامع علمی، استفاده از ظرفیت های ملی در جهت گفتمان سازی و ترویج الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت، بسترسازی برای حضور پرنشاط جوانان در عرصه تفكر و نظریه پردازی، طراحی و تدوین پیش نویس الگو مبتنی بر ارزشها و اصول و ارزیابی و آسیب شناسی و آینده پژوهی در پیشرفت كشور را از مهمترین سرفصل های كار مركز ملی الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت بیان كرد.
همچنین در ادامه 6 نفر از اساتید و صاحبنظران این مركز از جمله آقایان:
- حجت الاسلام و المسلمین دكتر سیدحسین میرمعزی از اندیشكده عدالت
- دكتر صالحی از اندیشكده علم
- حجت الاسلام و المسلمین دكتر علی دوست از اندیشكده فقه و حقوق اسلامی
- دكتر زاهدی وفا از اندیشكده اقتصاد
- دكتر زالی از كارگروه كشاورزی
- دكتر ثبوتی از اساتید دانشگاه
- و خانم دكتر فرهمندپور از اندیشكده خانواده
به طرح مباحث تخصصی مربوط به اندیشكده های مركز الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت پرداختند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ دو شنبه 14 اسفند 1391برچسب:,

] [ 13:57 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه